Privacy policy
Privacybeleid De Hondenbond
De bescherming van uw persoonlijke gegevens nemen we bij De Hondenbond zeer ernstig. We willen uw persoonsgegevens op een wettelijke, correcte en transparante manier beheren en verwerken. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens we van u als natuurlijke persoon verzamelen en verwerken. We hebben het hier over gegevens van u als klant, die gebruik maakt van onze producten of diensten, als mogelijk toekomstige klant of als andere betrokkene. Daarom raden wij u aan deze privacyverklaring goed te lezen.
1. Definities
Onderstaande definities verduidelijken onze privacy policy:
- Met “We”, “Onze”, “Ons” bedoelen we De Hondenbond.
- Met “u”, “uw” bedoelen we u als websitebezoeker.
- Met “persoonsgegevens” bedoelen we alle gegevens die u als individu kunnen aanduiden.
- Met “onze website” bedoelen we www.dehondenbond.be.
2. Waarom verzamelen wij informatie op onze website?
Wij verzamelen persoonsgegevens op onze website om u een sterke service aan te bieden en u toegang te geven tot onze artikelen over honden en gerelateerde producten of diensten.
3. Hoe verzamelen wij gegevens?
Informatie die u ons zelf levert: Via inschrijvingsformulieren bezorgt u ons zelf informatie die noodzakelijk is. Bij het stellen van een vraag geeft u ons uw gegevens zodat wij u een antwoord kunnen bezorgen. We verzamelen ook gegevens van u wanneer u zich aanmeldt voor een abonnement of een aankoop doet via onze website.
4. Hoe lang houden wij uw gegevens bij?
- Klantgegevens: De gegevens van onze klanten houden wij gedurende de ganse klantenrelatie bij. Na het beëindigen van een klantenrelatie zijn wij wettelijk verplicht om de fiscale en boekhoudkundige documenten nog 7 jaar te bewaren.
- Niet-klanten: De gegevens van “niet-klanten” (prospecten, sollicitanten, …) houden wij maximaal 1 jaar bij. Na de periode van 1 jaar verwijderen we deze gegevens.
5. Welk recht hebt u over uw persoonsgegevens?
U hebt uiteraard alle rechten over de persoonsgegevens die wij over u beschikken.
- Recht om inzicht in uw persoonsgegevens waarover wij beschikken.
- Recht om ons te vragen uw persoonsgegevens binnen onze organisatie te verwijderen.
- Recht om uw persoonsgegevens waarover wij beschikken te transfereren naar een andere organisatie van uw keuze.
- Recht om uw persoonsgegevens aan te passen of te vervolledigen.
Indien u van uw rechten wil gebruik maken volstaat een seintje via mail: info@dehondenbond.be
6. Bescherming van uw persoonsgegevens.
Wij bevestigen dat wij alles doen om uw persoonsgegevens binnen ons bedrijf te beschermen. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden, behalve met Stripe, onze betalingsprovider. Al uw persoonsgegevens die wij verzamelen via onze website bevinden zich in een Brits datacenter (Siteground). Al uw persoonsgegevens die voortvloeien uit uw klantenrelatie met ons bevinden zich in een Europees datacenter van Google. Beide partijen (Siteground en Google) zijn ook gebonden aan de Europese GDPR wetgeving waardoor zij ook alles in werking stellen om uw persoonsgegevens te beschermen en af te schermen.
Stripe verwerkt betalingsgegevens namens ons en heeft toegang tot sommige van uw gegevens in verband met de verwerking van betalingen. Stripe's privacybeleid is beschikbaar op hun website en geeft meer informatie over hoe zij uw gegevens beschermen en verwerken.
7. Aanpassen van deze privacy policy.
Aanpassingen aan deze privacy policy kunnen gebeuren naar aanleiding van wettelijke wijzigingen in de wet op de bescherming van de persoonsgegevens. Na wijzigingen stellen wij de aangepaste versie van onze privacy policy beschikbaar op onze website voor iedereen. Controleer regelmatig onze privacy policy zodat u op de hoogte blijft van onze bescherming van uw persoonsgegevens. Heeft u nog andere vragen over onze bescherming van uw persoonsgegevens? Stel uw vraag via info@dehondenbond.be wij trachten u zo snel mogelijk te beantwoorden.